Tuesday, January 19, 2010

namaste

NAMASTE..




intro sket!!!!


SONEA, name yang terdetik ntah dari mane ntah, aku pon tak terpikir, belajar di UITM segamat and amek bidang yang jauh daripada keupayaan dan minatku.... IJAZAH FINANCE SEM 5.. berasal dari bandar penawar, pekan yang terpelusuk jauh dari bandar bandar kota tinggi.... tu jela serba sedikit tentang DIRI AKU yang tak seberapa nie... GILE BOSAN intro aku... hahaaaa


aku nak cerita tentang mcm mane aku start minat bidang ni.. ape yang korang maklum, tanggapan orang ramai tentang GRAFFITI or MENCONTENG DINDING menggunakan SPRAY ni, kompom2 "VANDALISM". pantang nampak org start pegang spray jer, mesti dapat -VE IMPRESSION. bagi aku, orang or budak2 yang spray dinding dengan dgn perkataan yang sering kita nampak seperti FUCK, BUTO, CIBAI, BABI, PUKIMAK and sewaktu dgnnye tu baru leh kate VANDALISM! (CONTOH jer..) dengan idea yang cetek dan takde SKILL langsong, senang2 je dorang tulis benda alah tu.(MINTAK MAAF SAPE YANG TERASA)hehee.. tolong la.. stop it plezz!!!

dah, aku sambung crita balik.

one day, tahun 2002 kot kalau tak silap, aku turun bandar batu pahat dengan menaiki bus sorang2 jer(aku memang suke cuci mata tengok amoi2 BP tu) hahaaa.. time on the way pegi SUMMIT PARADE, aku tengok bangunan wall yang besar, dihiasi dengan GRAFFITI yang cukup indah. aku tak sempat nak amek gambar time tu, tapi cukup membuatkan aku leka dan alpa sebentar. rupanya kedai tu milik BEE @ PHOBIA (lagenda graffiti writer malaysia). start dari tue, aku mula meminati benda alah nie.

tapi aku baru mengenal dan mendalami dunia nie, 7 bulan yang lepas. aku baru tau tentang CAPS or NOZEL yang terdiri daripada pelbagai saiz and byk lagi.. start mengkaji and tengok video, and macam2 lagi.. kenal2 dgn writers malaysia and bli caps from BEE @ PHOBIA(PHOBIAKLIK).





oh lupa, dulu aku pernah bomb kat dinding asrama n library skolah aku. tapi pakai PELAKA je la.. hehee.. kat SMKA BANDAR PENAWAR.. (sekolah agama tue).. tapi takde gambar. sampai sekarang ada lagi kot..


nie piece aku first time aku bomb..










knape?? buruk giler kan??? hahaaa.... banyak lagi yang kene blajor....huhuu


No comments:

Post a Comment